 |
English
Discoveries Online
jest wszechstronnym programem do nauki języka angielskiego, który
łączy internetową technogię multimedialną a z najnowszymi
metodami nauczania, aby zaoferować kursy, ćwiczenia i możliwości,
które zapewnią każdemu sukces w nauce języka.
Cele
English Discoveries Online
skupia się głównie na używaniu języka angielskiego jako środka
międzynarodowej komunikacji w 21 wieku.
- Poprawienie
ogólnej biegłości w języku angielskim
- Rozwijanie
umiejętności czytania i pisania po angielsku
Dla
uczniów
- kursy
indywidualne
- test
określający zaawansowanie
- klub
użytkowników
Dla
nauczycieli
- Rozbudowany
system monitorowania postępów uczniów w nauce
- Szczegółowy
przewodnik dla nauczyciela
- Podręczniki
dla użytkowników
- Szkolenia
- Tabelę
porównującą relacje pomiędzy English Discoveries
Online a standardowymi międzynarodowymi egzaminami
EFL (English as a Foreign Language)
powrót
do początku
Czym są kursy English
Discoveries Online? Program
składa się z 3 poziomów (podstawowy, średnio zaawansowany,
zaawansowany), z których każdy podzielony jest na na 3 kursy
(podstawowy 1, 2, 3, itd.) co daje 9 osobnych kursów.
Poziomy
- Podstawowy
- Średnio
zaawansowany
- Zaawansowany
Units Każdy
kurs
składa się z 8 tematycznych jednostek lekcyjnych, które koncentrują
się na obszarach ogólnego zainteresowania. W ramach każdej
jednostki lekcyjnej rozwijana jest sprawność:
- Słuchania
- Czytania
- Mówienia
- Znajomość
gramatyki
Podsumowując
kurs zapewnia ponad 800 godzin nauki. Kliknij
tutaj aby uzyskać bardziej szczegółowy opis kursów.
Metodologia Są
trzy sposoby pracy w ramach kursów English
Discoveries Online.
W
sekcji Explore (Odkrywaj) uczeń zapoznaje się z materiałami językowymi.
Zróżnicowane rodzaje multimediów zostały użyte aby ożywić
język i zaprezentować go w sytuacjach z życia codziennego.
·
W
dziale Reading (Czytanie) uczeń ma kontakt z różnymi rodzajami
tekstów, odzwierciedlających poziomem te, z którymi może spotkać
się na co dzień.
· Materiały
w dziale Listening
(Słuchanie) zawierają przykłady zaczerpnięte ze środków przekazu masowego, np.
z telewizji, radia lub automatycznej sekretarki.
·
W dziale Speaking (Mówienie) można posłuchać dialogów z
towarzyszącymi animacjami i poprawić wymowę używając
technologii rozpoznawania mowy; program 'słucha' ucznia i ocenia
jego wymowę.
·
W
dziale Grammar (Gramatyka) zagadnienie gramatyczne jest prezentowane w
kontekście przy pomocy animacji.
W
sekcji
Practice (Przećwicz) można powtórzyć i przećwiczyć materiał,
który został zaprezentowany w dziale Explore.
W
dziale Test oceniana jest biegłość ucznia w każdym z
obszarów (czytanie, słuchanie, mówienie, gramatyka).
powrót
do początku
Jakie wsparcie zapewnia
uczniowi English Discoveries Online?
Kursy
English Discoveries Online
posiadają zestaw elementów dostępnych w trybie online
zaprojektowanych tak, aby zapewnić użytkownikom pomoc, której
potrzebują aby samodzielnie i efektywnie uzyskać dobre
rezultaty w nauce. Dodatkowo z ogólnych materiałów pomocniczych
można skorzystać klikając ikony wyświetlające się na ekranie.
Ogólne
materiały pomocnicze
- słownik
dwujęzyczny
- z nagraniem wymowy każdego hasła
- Raport
postępów ucznia
- Pomoc
online
Materiały
pomocnicze do kursów
- Nagrania
wszystkich tekstów
- Skrypty
do nagrań przeznaczonych do słuchania
- Program
rozpoznawania mowy, pozwalający porównać wypowiedź studenta
z wzorcem
- Ilustrowanie
tematu lekcji
- Listy
słownictwa
- Słowa
klucze
- Animowane
przykłady
- Książka
do gramatyki
- Tłumaczenia
- Możliwość
wydruku
powrót
do początku
Skąd
wiem, który kurs jest dla mnie odpowiedni?
Mogę
napisać Test
oceniający poziom angielskiego i sugerujący jaki kurs jest
najlepszy dla użytkownika.
powrót
do początku
Czym
jest klub użytkowników English
Discoveries Online? Klub
użytkowników
English
Discoveries Online
jest
stroną internetową zapewniającą użytkownikom kontakt z rówieśnikami
uczącymi się angielskiego na całym świecie! Dzięki niej można
ćwiczyć swój angielski podczas komunikowania się
z ludźmi z całego świata.
- Można
ćwiczyć angielski pisząc e-maile lub biorąc udział w
chatach, w bezpiecznym, przyjaznym uczniowi środowisku.
- Można
poznawać autentyczne strony internetowe, które zostały
dobrane z uwzględnieniem poziomu i zainteresowań poszczególnych
użytkowników.
- Można
wziąć udział w ćwiczeniach uzupełniających oraz grach
sieciowych z udziałem wielu graczy, które utrwalają słownictwo,
znajomość idiomów, itp.
Zawartość
strony klubu użytkownika i dodatki, które się tam znajdują są
regularnie aktualizowane.
powrót
do początku
Jakie są relacje pomiędzy English Discoveries Online a
standardowymi egzaminami EFL? English
Discoveries Online jest
zgodny z większością standardowych egzaminów EFL pod
względem stopnia trudności tekstów i rodzajów zadań, które
wykonuje uczeń w trakcie trwania kursu.
Kliknij
tutaj, aby zobaczyć relacje pomiędzy English Discoveries Online, a najpopularniejszymi egzaminami EFL.
powrót
do początku
English
Discoveries Online - Przegląd poziomów.
Poniżej
znajduje się opis celów, typów tekstu oraz materiału
realizowanego w ramach każdego z trzech poziomów English Discoveries
Online.
PODSTAWOWY
Na
poziomie podstawowym uczniowie pracują na bazie ustnych i pisemnych
informacji potrzebnych do codziennej komunikacji. Są one
przedstawiane za pomocą zróżnicowanych środków przekazu.
Uczniowie słuchają nagrań i biorą udział w interaktywnych
dialogach na znajome tematy zaczerpnięte z życia codziennego.
Ustne i pisemne teksty w ramach każdego z 3 kursów podstawowych
zawierają proste słownictwo i struktury gramatyczne istotne na tym
poziomie.
Dział
|
Opis |
Tematy
|
Cele |
Czytanie
|
Uczniowie otrzymują informacje na piśmie np. pod postacią:
- Pocztówek
(50-100 słów)
- Reklam
(50-100 słów)
- Opowiadań
(200-250 słów)
- Artykułów
(200- 250 słów)
|
Teksty
są proste i dotyczą one zagadnień z którymi uczeń styka
się na co dzień w swoim środowisku, takich jak rodzina,
jedzenie, zakupy, podróże, sport, itp. |
Uczeń
rozumie najważniejsze
zagadnienia oraz bardziej szczegółowe informacje pojawiające
się w tekstach, wyciąga wnioski z podanych informacji,
rozumie informacje podane w tekście i potrafi na ich
podstawie uzupełnić sprawozdania, przyporządkowuje przedmioty do
odpowiednich kategorii, porządkuje wydarzenia w kolejności
chronologicznej, odpowiada na pytania. |
Słuchanie
|
Uczniowie słuchają zróżnicowanych materiałów, np.
- Programów
radiowych
- Poczty
głosowej
- programów
telewizyjnych
|
Nagrania
są krótkie i nieskomplikowane. Dotyczą tematów takich jak
muzyka, zamawianie jedzenia, reklama, sporty, uzyskiwanie i
udzielanie informacji, wskazywanie kierunków, wywiady,
recenzje restauracji, itp. |
Uczeń
rozumie ogólny sens słuchanego materiału oraz zawarte w nim
informacje szczegółowe, wyciąga wnioski, na podstawie informacji
odpowiada na pytania, uzupełnia reklamy, formularze, skrypty
i listy. |
Mówienie
|
Uczniowie
biorą udział w interaktywnych scenkach w znajomych
sytuacjach, takich jak: na ulicy, w hotelu, w restauracji, w
biurze, na stacji kolejowej, na przyjęciu, na lotnisku i w
sklepie. |
Krótkie,
proste dialogi dotyczą codziennych tematów, takich jak:
zamawianie jedzenia, transport, rozmowy telefoniczne, ubrania,
planowanie dnia. |
Uczniowie
ćwiczą funkcje językowe, takie jak: Uzyskiwanie i
udzielanie informacji, wyrażanie opinii, decydowanie się,
zamawianie jedzenia, umawianie się na spotkania, powitania i
pożegnania.
|
Gramatyka
|
Uczniowie
otrzymują wyjaśnienia prostych zagadnień gramatycznych
dostosowanych do ich poziomu i ćwiczą je.
|
Struktury
gramatyczne są ćwiczone w krótkich zdaniach lub dialogach zaczerpniętych
z życia codziennego. |
Uczniowie
poznają struktury i czasy, takie jak: czasownik 'to be';
czasy - present
simple, past simple, present continuous, past continuous ,
future; przysłówki, rzeczowniki odczasownikowe, rzeczowniki,
rodzajniki, tryb rozkazujący, czasowniki modalne, itp. Ćwiczą
użycie tych struktur poprzez ćwiczenia wielokrotnego wyboru
i wypełnianie luk w tekście. |
powrót
do początku
ŚREDNIO
ZAAWANSOWANY
Na
poziomie średnio zaawansowanym uczniowie otrzymują i wykorzystują
informacje ustne i pisemne żeby się płynnie komunikować za pośrednictwem
różnorakich środków przekazu w szerszym zakresie tematów.
Uczniowie słuchają i biorą udział w interaktywnych scenkach na
mniej codzienne tematy w różnych sytuacjach. Materiały ustne i
pisemne w każdym z 3 kursów średnio zaawansowanych zawierają
bogatsze słownictwo i bardziej skomplikowane struktury gramatyczne,
dostosowane do poziomu i rodzaju tekstów.
Dział |
Opis |
Tematy |
Cele |
Czytanie |
Uczniowie otrzymują informacje na piśmie np. pod
postacią:
- Wskazówek,
instrukcji, ogłoszeń (80-150słów)
- Opowiadań
(250-300 słów)
- Artykułów
(250- 300 słów)
|
Teksty
są dłuższe, napisane bardziej złożonym językiem, z użyciem
bogatszego słownictwa. Zawierają informacje domyślne,
dotyczą mniej codziennych tematów, takich jak: edukacja, święta,
kupowanie i sprzedawanie, udzielanie instrukcji, wskazywanie
drogi, bieżące trendy, itp. |
Uczeń
rozumie najważniejsze
zagadnienia oraz bardziej szczegółowe informacje pojawiające
się w tekstach, wyciąga wnioski z podanych informacji,
identyfikuje punkty widzenia; posiada znajomość środków
składniowych, dzięki którym rozumie logiczne powiązania w
tekstach. Używa uzyskane informacje do wypełnienia raportów,
listów, e-maili i streszczeń. Wypełnia instrukcje,
odpowiada na pytania, itp. |
Słuchanie
|
Uczniowie
słuchają zróżnicowanych materiałów, np. :
- Programów
radiowych
- Poczty
głosowej
- programów
telewizyjnych
|
Nagrania
są dłuższe, zawierają bogatsze słownictwo i bardziej złożone
struktury, a także informacje domyślne. Dotyczą mniej
codziennych tematów, takich jak: opisywanie problemów,
wywiady z gwiazdami, rozmowy o pracę, obchodzenie świąt,
prognozy pogody, quizy, wyniki wyborów, itp. |
Uczeń
rozumie
najważniejsze
zagadnienia oraz bardziej szczegółowe informacje pojawiające
się w tekstach, zarówno te podane wprost jak i domyślne; wyciąga
wnioski, określa i rozumie punkty widzenia, posiada
znajomość środków składniowych, dzięki którym rozumie
logiczne powiązania w nagraniach. Wykorzystuje informacje aby
wypełnić sprawozdania, uzupełnić listy, streszczenia, wypełnić
instrukcje, odpowiedzieć na pytania.
|
Mówienie
|
Uczniowie
biorą udział w interaktywnych scenkach w codziennych i mniej
codziennych sytuacjach, takich jak: na poczcie, w centrum
handlowym, w szkole, na pikniku, na ulicy, w siłowni, w
biurze i w restauracji. . |
Dłuższe
dialogi dotyczą zróżnicowanych tematów: egzaminów, spóźniania
się, planowania dnia, pokazów artystycznych, wysyłania
paczek, kupowania i sprzedawania, itp. |
Uczeń
ćwiczy bardzie zaawansowane funkcje językowe, takie
jak: wyrażanie niepewności, przepraszanie, wyrażanie
nadziei, zapraszanie/ odrzucanie zaproszeń, ostrzeganie, itp. |
Gramatyka
|
Uczniowie
otrzymują wyjaśnienie bardziej skomplikowanych zagadnień
tematycznych dostosowanych do ich poziomu. |
Struktury
są ćwiczone w dłuższych zdaniach i dialogach dotyczących
różnych tematów. |
Uczniowie
poznają struktury i czasy takie jak: present prefect, past
perfect, strona bierna, zdania podrzędne, mowa zależna,
tryby warunkowe, czas przeszły czasowników modalnych, itp. Ćwiczą
użycie tych struktur poprzez ćwiczenia wielokrotnego wyboru
i wypełnianie luk w tekście. |
powrót
do początku
ZAAWANSOWANY
W
trakcie kursów na poziomie zaawansowanym uczniowie otrzymują i
wykorzystują bardziej skomplikowane ustne i pisemne informacje
niezbędne do efektywnej komunikacji za pomocą rożnego rodzaju środków
komunikacji.
Uczniowie
biorą udział w interaktywnych dialogach dotyczących mniej
codziennych, bardziej abstrakcyjnych tematów w różnych
sytuacjach. Materiały pisemne i ustne w każdym kursie na
poziomie zaawansowanym zawierają bogate słownictwo i złożone struktury
dostosowane do poziomu i rodzaju tekstów.
Dział
|
Opis |
Tematy |
Cele
|
Czytanie
|
Uczniowie otrzymują informacje na piśmie np. pod
postacią:
- Listów
(200-300 słów)
- Opowiadania
(300-350 słów)
- Artykuły
(300- 350 słów)
|
Tekst
są dłuższe, pisane bardziej złożonym językiem przy użyciu
bogatego słownictwa, zawierają także więcej informacji
domyślnych. Dotyczą one bardziej abstrakcyjnych tematów,
takich jak: różnice kulturowe, medycyna tradycyjna vs.
medycyna alternatywna, podania, skargi, zażalenia, itp., dwujęzyczność,
praca w domu, itp.
|
Uczeń
rozumie najważniejsze
zagadnienia oraz bardziej szczegółowe informacje pojawiające
się w tekstach, wyciąga wnioski z podanych informacji,
rozumie wyrażenia idiomatyczne, określa punkty widzenia i
stosunek osobisty autora do opisywanego zagadnienia, posiada
znajomość środków
składniowych, dzięki którym rozumie logiczne powiązania w
tekstach. Używa informacji z tekstu, aby uzupełnić
sprawozdania z gazet, notatki, odpowiedzieć na listy, napisać
streszczenie i odpowiedzieć na pytania. |
Słuchanie
|
Uczniowie
słuchają zróżnicowanych materiałów, np. :
- Programów
radiowych
- Poczty
głosowej
- programów
telewizyjnych
|
Nagrania
są dłuższe, zawierają bogate słownictwo i złożone
struktury z większą ilością informacji domyślnych. Dotyczą
one szerokiego zakresu tematów i sytuacji:
zbrodni, opisów podróży, osób zaginionych,
szczegółowych wywiadów, usług bankowych, instytucji,
instrukcji i bezrobocia. |
Uczeń
rozumie
najważniejsze
zagadnienia oraz bardziej szczegółowe informacje pojawiające
się w tekstach, zarówno te podane wprost jak i domyślne; wyciąga
wnioski z informacji wzrokowych, rozumie wyrażenia
idiomatyczne, potrafi wywnioskować punkt widzenia mówiącego,
posiada znajomość środków składniowych, dzięki którym rozumie
logiczne powiązania w nagraniach. Wykorzystuje informacje aby
wypełnić sprawozdania, uzupełnić listy, streszczenia, wypełnić
instrukcje, odpowiedzieć na pytania. |
Mówienie
|
Uczniowie
biorą udział w interaktywnych scenkach w codziennych i mniej
codziennych sytuacjach, takich jak: w sklepie z ubraniami, w
biurze, na oddziale intensywnej terapii, na statku rejsowym, w
domu, w sklepie, na ulicy, w liceum na terapii grupowej i
kolacji. |
Dłuższe
dialogi zawierają złożone struktury językowe i bogate słownictwo,
aby mówić o szeregu bardziej abstrakcyjnych tematów: bycie
znudzonym, opisywanie urazów, marketing, problemy w pracy,
opisy i związki. |
Uczniowie
ćwiczą zaawansowane funkcje językowe, takie jak: składanie
zażaleń, wyrażanie współczucia, wyrażanie opinii,
doradzanie, nie zgadzanie się, wyrażanie zmartwienia,
proszenie o przysługę, wtrącanie się, naleganie, itp.. |
Gramatyka
|
Uczniowie
otrzymują wyjaśnienie skomplikowanych zagadnień
tematycznych dostosowanych do ich poziomu.
|
Struktury
są ćwiczone w dłuższych zdaniach i dialogach dotyczących
różnych tematów. |
Uczniowie
utrwalają zdobytą wiedzę i poznaja takie struktury jak:
czas future perfect i perfect continuous, zdania
wynikowe, czasowniki frazalne, imiesłowy, łączniki
logiczne, najczęściej popełniane błędy, tryb łączący i
przeczenia. |
powrót
do początku
Relacje
pomiędzy
English Discoveries Online* a standardowymi egzaminami.
English
Discoveries Online
|
ALTE
|
Rada
Europy |
UCLES
|
IELTS
|
TOEFL
|
TOEIC
|
Podstawowy
1 |
Level
1 |
A2
|
KET
|
3.0
|
400/97
|
150
|
Podstawowy
2 |
Level
1-2 |
A2-B1
|
KET/PET
|
3.5-4.0
|
450/133
|
350
|
Podstawowy
3 |
Level
2 |
B1
|
PET
|
4.5
|
477/153
|
500
|
Średnio
zaawansowany
1 |
Level
3 |
B2
|
FCE
|
5.0
|
500/173
|
625
|
Średnio
zaawansowany
2 |
Level
3 |
B2
|
FCE
|
5.25
|
513/183
|
700
|
Średnio
zaawansowany
3 |
Level
3 |
B2
|
FCE
|
5.5
|
527/197
|
750
|
Zaawansowany
1 |
Level
4 |
C1
|
CAE
|
6
|
550/213
|
800
|
Zaawansowany
2 |
Level
4 |
C1
|
CAE
|
6.25
|
563/223
|
825
|
Zaawansowany
3 |
Level
4 |
C1
|
CAE
|
6.5
|
577/233
|
850
|
*
Oparte na informacjach z "Using English
for Academic Purposes - a Guide for International
Students",
Andy Gillett, Department of Inter-Faculty Studies, University of
Hertfordshire, Hatfield, UK. (2002)
powrót
do początku
|